Service Data

Geen e-mailmarketing zonder de juiste data. Je hoort en leest het overal: “zorg dat je de juiste data verzamelt, daar heb je veel aan!” Vraag jij je af hoe het werkt? Om die vraag te beantwoorden, definiëren we eerst wat de juiste data nu eigenlijk is. Je klanten leveren een heleboel informatie. Die informatie varieert van zoekgedrag op internet tot aankoopgedrag. Dit levert informatie op over: wanneer koopt een klant iets? Hoe vaak per maand of jaar? Zijn er specifieke pieken in het koopgedrag? Hoeveel geld geeft een klant uit? En hoeveel besteed de klant aan één specifieke hobby of interesse? Als je een de bestelgeschiedenis bekijkt, zie je precies van welke producten een klant fan is en welk merk de klant het liefst koopt. Okay, je weet nu dat je die data nodig hebt om je klanten een beetje te leren kennen. Als je meer inzicht hebt, weet je ook waar je klanten op reageren en welke acties bij hen passen. Dat begint allemaal bij het goed verzamelen, opslaan en bewaren van die data. Als je dat voor elkaar hebt, zit je gebakken: het fundament van je e-mailmarketing is gelegd.

Datasynchronisatie

De juiste data is de basis van een geoliede marketing automation machine. Marketing automation is het automatiseren van je marketing met behulp van technologie. Het brengt verschillende tools, data en kanalen samen in één enkel softwareplatform waarmee jij jouw marketing- en salesactiviteiten kunt beheren. Het scheelt jou heel veel tijd als deze dataverzameling in elk geval deels geautomatiseerd is. Marketing automation wordt daarnaast vooral ingezet om op een slimme manier gepersonaliseerde content te delen met jouw doelgroepen. Het uiteindelijke doel is het genereren van kwalitatief goede leads en deze omzetten naar loyale klanten, die zich begrepen voelen. Door data in te zetten, krijgen klanten speciaal op hen gerichte aanbiedingen en informatie, die passen bij hun interessegebieden en de merken die zij graag gebruiken. Welke manier van data synchronisatie gebruik jij? Ken je de webhook al? Daar zijn wij namelijk voorstander van!

Webhook

Een webhook is een API-concept dat snel aan populariteit groeit. Met een webhook kun je een zogenaamd “trigger moment” in een bron direct laten opvolgen door een actie in een andere applicatie zoals CanopyDeploy. Een webhook wordt ook wel een http-push of een web callback genoemd. Het is een manier om een doel applicatie direct te voorzien van nieuwe of gewijzigde gegevens. We zien vaak dat veel systemen of bedrijven nog leunen op sterk verouderde synchronisaties die soms zelfs FTP-(csv, json of xml) bestanden klaarzetten die door externe systemen uitgelezen kunnen worden. Naast het feit dat dit soort processen niet heel veilig zijn, is deze data op het moment van het genereren van de bestanden alweer verouderd.

Verrijk je profielen

Het is eigenlijk heel simpel: je verkoopt makkelijker aan iemand die je kent, dan aan iemand die je niet kent. Als je weet waar iemand van houdt, dan kun je daarop anticiperen. Door je te verdiepen in de data van je doelgroep of potentiële klant, kun je klantprofielen verrijken en wordt het makkelijker om jouw dienst of product aan hen te laten zien en verkopen.

Data in real time

Het mooie aan data is: het raakt nooit op. Data kan oneindig worden gebruikt en je kunt heel makkelijk nieuwe data verzamelen. Schakel onze hulp in om de complexiteit van data-analyses te begrijpen, zodat jij je campagnes verder kunt optimaliseren en je omzet kunt verhogen.

Feedback en advies

Natuurlijk is het heel belangrijk dat je het juiste bericht naar de juiste persoon stuurt. De juiste informatie sturen, is het begin van je klantrelatie. Als het daar mis gaat, is dat geen goede start. Weet je niet zeker of de data in je klantprofielen up-to-date zijn? Wij controleren dat voor je, zodat jij erop kunt vertrouwen dat je het juiste bericht naar de juiste ontvanger stuurt.

Succesverhalen van onze klanten

Elke klant heeft een eigen vraag of opdracht, die we persoonlijk benaderen. Elke klant motiveert ons het beste te leveren. Als je twijfelt, lees dan dit:

DokterOnline

Dokteronline

Ik werk inmiddels al een jaar intensief samen met Mandad om ons e-mailkanaal te verbeteren en ik ben erg tevreden over de samenwerking. Het contact en de terugkoppeling zijn altijd snel en ze hebben veel technische kennis waardoor hun antwoorden ook volledig zijn. Ze denken graag mee of hetgeen dat je wilt nog efficiënter kan voor de beste resultaten. Wat voor mij het grootste verschil is met Mandad en andere bureaus waarmee ik heb gewerkt is dat je het gevoel hebt van een extra collega.

Manou - Senior E-mailmarketeer

Semwerkt

Semwerkt

Voor een gezamenlijke klant zijn MandAd e-mailmarketing en Semwerkt de samenwerking aangegaan, welke heel erg fijn en soepel verloopt. We maken duidelijke afspraken en de communicatie is altijd helder. In onze wekelijkse meetings spreken we alle actiepunten door, zodat we continu scherp blijven en op de hoogte zijn van elkaar. Dit leidt tot mooie resultaten

Melissa - Team Lead SEO

Livis

Livis

Wij werken inmiddels ruim 2 jaar met Mandad e-mailmarketing. In deze tijd hebben wij een fijne werkrelatie opgebouwd.
De samenwerking voelt als die met je directe collega’s. Naast dat ze afspraken nakomen, zetten ze extra stappen door mee te denken en aan te vullen waar nodig, wat het hele werkproces ten goede komt!

Simone - COO

Longfonds

Longfonds

Mandad e-mailmarkting denkt graag mee in de projecten en zoeken goed de balans tussen de ‘moetjes’ en de ‘nice-to-haves’. Ze zijn flexibel in hun inzet, denken in oplossingen en kunnen bijspringen wanneer er extra capaciteit vanuit onze organisatie nodig is. Geen klus is te groot of te klein voor ze. Door hun persoonlijke benadering in de communicatie en het snel kunnen schakelen heb ik in MandAd e-mailmarketing een betrouwbare partner gevonden in de ondersteuning in onze e-mailmarketing. 

Mark - Online marketeer

500+ projecten voor partners en opdrachtgevers

francecomfort
grandoptical
Reuma Nederland
DokterOnline
Impress
WorldAnimalProtection
HU
Veneta
ON
Longfonds
Laco
Mercedes
KVK
smnp
BBT
Dierenbescherming
UvA
Vrije Academie
CameraNU
Vereniging-Rembrandt
Spieren voor Spieren
Ronald McDonald Kinderfonds
Topa
naupar
Jantje Beton
eyewish
BrandNewDay
HvA
Arvato
EagleScience
Livis

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Wat is emailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je wilt bestaande klanten betrokken houden en je wilt nieuwe mensen bereiken en aanzetten tot actie. Je leidt ze met e-mailmarketing naar je website of zorgt bijvoorbeeld dat ze je bellen of mailen.

Met e-mailmarketing benader je een lezer persoonlijk met relevante berichten. Daardoor heeft de ontvanger niet het gevoel een doelgroep te zijn, maar het gevoel dat je persoonlijk met hen communiceert.

Potentiële klanten leren jou en je bedrijf op deze manier beter kennen en de relatie met je bestaande klanten wordt verstevigd met behulp van goed opgestelde en mooi ogende e-mails.

Voor meer info over e-mail marketing, neem contact met ons op.

Waarom is e-mailmarketing belangrijk?

We e-mailen wat af. Als het onderwerp uitdagend genoeg is, lees je ze graag. E-mail noemen we daarom een effectief communicatiekanaal. De kans dat je mensen bereikt met e-mail is heel groot.

Als krachtig communicatie- en marketingmiddel ben je direct in contact met je klanten of potentiële klanten en heb je de kans ze bij je organisatie te betrekken of betrokken te houden.

Wat heb je nodig om e-mailmarketing automation te implementeren?

Hiervoor bedenk je een campagneflow en tegelijkertijd bepaal je de juiste triggers.
Een trigger is een moment waarop of waarna je een e-mail verzendt. Met een campagneflow zorg je voor een regelmatige verzending van e-mails. De opvolgende e-mails kunnen relevant zijn voor elkaar, of ze kunnen naar elkaar verwijzen. Het hangt af van jouw klanten of potentiële klanten waarop je een campagneflow baseert. Hierbij kunnen wij je helpen, vraag ons gerust!

Verder heb je natuurlijk hele goede content nodig om je lezers uit te dagen en betrokken te houden. Data van je (potentiële) klanten en hun consent dat je hen mails mag sturen, zijn ook noodzakelijk. Tenslotte heb je goede marketing automation software nodig, zoals Deployteq.

Wat zijn voordelen van e-mailmarketing?

(Bijna) iedereen heeft een e-mailinbox en -adres. Je kunt dus veel mensen bereiken.

E-mail is nog altijd heel populair en de verwachting is niet dat de populariteit van e-mail snel zal afnemen voor zakelijke gebruikers.

Je kunt een e-mail op een eenvoudige manier personaliseren en aanpassen aan de ontvanger(s).

De kosten zijn laag als je een e-mail naar grote groepen verzendt. Er komen geen enveloppen, drukwerk of postzegels meer aan te pas, terwijl je met een e-mailtemplate wel een herkenbare uitstraling houdt. Je bespaart tijd en kosten. Dat wil jij ook toch?

Wat is Deployteq?

Deployteq is een krachtig en veelzijdig e-mailmarketingplatform dat jou helpt bij het ontwerpen, verzenden en analyseren van effectieve e-mailcampagnes. Met Deployteq kun je gepersonaliseerde en gerichte e-mails verzenden om klantbetrokkenheid en conversies te stimuleren en je merkbekendheid te vergroten.