Open rate verhogen voor de Dierenbescherming

De Dierenbescherming heeft als droom ooit te leven in een wereld waarin de belangen van dieren vanzelfsprekend zijn in het denken en handelen van mensen.
Wij willen mensen helpen dieren beter te beschermen door diervriendelijke keuzes te maken in hun dagelijkse leven.

De Dierenbescherming ken je misschien het meest als organisatie die hulp biedt aan dieren in nood in Nederland. Met dierenasielen geven zij extra zorg aan verlaten of gevonden dieren en Dierenambulances horen ook bij de Dierenbescherming.

Onze uitdaging voor de Dierenbescherming:

Jaarlijks vangt de Dierenbescherming 3400 kittens op, waarvan het merendeel in de zomermaanden bij ons binnenkomt.

De dieren worden achtergelaten gevonden, bijvoorbeeld in dichtgeplakte dozen of bij vuilcontainers. Sommige kittens zwerven rond, op zoek naar voedsel. Ze komen meestal ziek en zwak bij onze dierenasielen binnen.
Maar liefst een derde van deze kittens heeft extra medische hulp nodig. Zonder hulp van de Dierenbescherming zouden deze hulpeloze kleintjes het niet redden.

In 2022 staat de jaarlijkse asieldierencampagne in teken van kittens die bij de dierenbescherming een liefdevolle opvang en verzorging krijgen, totdat ze een nieuwe “forever home” vinden.

De grootste uitdaging hierin is: wij zijn afhankelijk van sponsoren en donateurs. Hoe bereiken wij die? Hoe zorgen wij dat zij ons vinden?

Wat heeft MandAd bedacht en opgelost?

Om de bestaande donateurs betrokken te houden bij het werk van de dierenbescherming, sturen we informatieve e-mails. Wij hebben ze geholpen om deze campagne op te zetten. We hebben een nieuw e-mailtemplate gemaakt, in de nieuwe huisstijl.

Voordat we bij die stap aankwamen, hebben we eerst een validatieronde gedaan.
Door eerst meerdere A/B tests uit te voeren, verschillende onderwerpregels te proberen, korte versus lange e-mails met elkaar te vergelijken en het effect van kleurenbuttons in kaart te brengen, kwamen we erachter wat precies werkt voor de donateur die wij graag willen bereiken of betrekken.

Het resultaat

Na de eerste mail met de nieuwe template zijn de resultaten vrijwel meteen door het plafond gegaan. Wij waren ook verrast. Dit hadden we niet verwacht!
Hieronder zie je de cijfers na het verzenden van e-mails in de nieuwe template.

OpenRate

van 26.86% naar 32.37%, bereik: > 25%

Click-to-open rate

van 4,11% naar 9,65% op de mail geklikt: > 100%

Click-Through rate

van 1,1% naar 2,29% conversie: > 100%

500+ projecten voor partners en opdrachtgevers

HU
grandoptical
Dierenbescherming
Livis
Mercedes
smnp
CameraNU
Vrije Academie
UvA
Reuma Nederland
BrandNewDay
Laco
Veneta
eyewish
Impress
WorldAnimalProtection
ON
Ronald McDonald Kinderfonds
Spieren voor Spieren
Arvato
francecomfort
Longfonds
KVK
Topa
EagleScience
Vereniging-Rembrandt
naupar
Jantje Beton
BBT
DokterOnline
HvA

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Wat is emailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je wilt bestaande klanten betrokken houden en je wilt nieuwe mensen bereiken en aanzetten tot actie. Je leidt ze met e-mailmarketing naar je website of zorgt bijvoorbeeld dat ze je bellen of mailen.

Met e-mailmarketing benader je een lezer persoonlijk met relevante berichten. Daardoor heeft de ontvanger niet het gevoel een doelgroep te zijn, maar het gevoel dat je persoonlijk met hen communiceert.

Potentiële klanten leren jou en je bedrijf op deze manier beter kennen en de relatie met je bestaande klanten wordt verstevigd met behulp van goed opgestelde en mooi ogende e-mails.

Voor meer info over e-mail marketing, neem contact met ons op.

Waarom is e-mailmarketing belangrijk?

We e-mailen wat af. Als het onderwerp uitdagend genoeg is, lees je ze graag. E-mail noemen we daarom een effectief communicatiekanaal. De kans dat je mensen bereikt met e-mail is heel groot.

Als krachtig communicatie- en marketingmiddel ben je direct in contact met je klanten of potentiële klanten en heb je de kans ze bij je organisatie te betrekken of betrokken te houden.

Wat heb je nodig om e-mailmarketing automation te implementeren?

Hiervoor bedenk je een campagneflow en tegelijkertijd bepaal je de juiste triggers.
Een trigger is een moment waarop of waarna je een e-mail verzendt. Met een campagneflow zorg je voor een regelmatige verzending van e-mails. De opvolgende e-mails kunnen relevant zijn voor elkaar, of ze kunnen naar elkaar verwijzen. Het hangt af van jouw klanten of potentiële klanten waarop je een campagneflow baseert. Hierbij kunnen wij je helpen, vraag ons gerust!

Verder heb je natuurlijk hele goede content nodig om je lezers uit te dagen en betrokken te houden. Data van je (potentiële) klanten en hun consent dat je hen mails mag sturen, zijn ook noodzakelijk. Tenslotte heb je goede marketing automation software nodig, zoals Deployteq.

Wat zijn voordelen van e-mailmarketing?

(Bijna) iedereen heeft een e-mailinbox en -adres. Je kunt dus veel mensen bereiken.

E-mail is nog altijd heel populair en de verwachting is niet dat de populariteit van e-mail snel zal afnemen voor zakelijke gebruikers.

Je kunt een e-mail op een eenvoudige manier personaliseren en aanpassen aan de ontvanger(s).

De kosten zijn laag als je een e-mail naar grote groepen verzendt. Er komen geen enveloppen, drukwerk of postzegels meer aan te pas, terwijl je met een e-mailtemplate wel een herkenbare uitstraling houdt. Je bespaart tijd en kosten. Dat wil jij ook toch?

Wat is Deployteq?

Deployteq is een krachtig en veelzijdig e-mailmarketingplatform dat jou helpt bij het ontwerpen, verzenden en analyseren van effectieve e-mailcampagnes. Met Deployteq kun je gepersonaliseerde en gerichte e-mails verzenden om klantbetrokkenheid en conversies te stimuleren en je merkbekendheid te vergroten.