Verhoogde open rate voor de Dierenbescherming

De Dierenbescherming heeft als droom ooit te leven in een wereld waarin de belangen van dieren vanzelfsprekend zijn in het denken en handelen van mensen. Zij willen mensen helpen dieren beter te beschermen door diervriendelijke keuzes te maken in hun dagelijks leven en bewustwording te creëren over dierenwelzijn.

Je kent de Dierenbescherming waarschijnlijk vooral als de organisatie die dieren in nood in Nederland helpt. Met dierenasielen geven zij extra zorg aan verlaten of gevonden dieren. Ook de Dierenambulances horen bij de Dierenbescherming.

Onze uitdaging voor de Dierenbescherming:

Jaarlijks vangt de Dierenbescherming 3400 kittens op, waarvan het merendeel in de zomermaanden bij ons binnenkomt.

De dieren worden achtergelaten gevonden, bijvoorbeeld in dichtgeplakte dozen of bij vuilcontainers. Sommige kittens zwerven rond, op zoek naar voedsel. Ze komen meestal ziek en zwak bij onze dierenasielen binnen.
Maar liefst een derde van deze kittens heeft extra medische hulp nodig. Zonder hulp van de Dierenbescherming zouden deze hulpeloze kleintjes het niet redden.

In 2022 staat de jaarlijkse asieldieren campagne in teken van kittens die bij de dierenbescherming een liefdevolle opvang en verzorging krijgen, totdat ze een nieuwe “forever home” vinden.

De grootste uitdaging hierin is: wij zijn afhankelijk van sponsoren en donateurs. Hoe bereiken wij die? Hoe zorgen wij dat zij ons vinden?

Wat heeft MandAd bedacht en opgelost?

Om de bestaande donateurs betrokken te houden bij het werk van de dierenbescherming, sturen we informatieve e-mails. Wij hebben de Dierenbescherming geholpen om hiervoor een campagne op te zetten. We hebben hiervoor een nieuw e-mailtemplate gemaakt, compleet in de nieuwe huisstijl.

Voordat we bij die stap aankwamen, hebben we eerst een validatieronde gedaan.
Door eerst meerdere A/B tests uit te voeren, verschillende onderwerpregels te proberen, korte versus lange e-mails met elkaar te vergelijken en het effect van kleurenbuttons in kaart te brengen, kwamen we erachter wat precies werkt voor de donateur die wij graag willen bereiken of betrekken.

Het resultaat

Na de eerste mail met het nieuwe template zijn de resultaten vrijwel meteen door het plafond gegaan. Ook wij waren verrast. Dit hadden we niet verwacht!
Hieronder zie je de cijfers na het verzenden van e-mails met het nieuwe template.

 

OpenRate

van 26.86% naar 32.37%, bereik: > 25%

Click-to-open rate

van 4,11% naar 9,65% op de mail geklikt: > 100%

Click-Through rate

van 1,1% naar 2,29% conversie: > 100%

Ben je ook op zoek naar een vernieuwd template voor jouw e-mails? Neem dan contact met ons op.

500+ projecten voor partners en opdrachtgevers

Logo Body&Fit
WorldAnimalProtection
Vrije Academie
Vereniging-Rembrandt
HU
ON
Logo Longfonds
Logo CameraNU
Ronald McDonald Kinderfonds
Logo eyewish
Logo UvA
Logo KVK
Livis
Spieren voor Spieren
Logo Dierenbescherming
smnp
BrandNewDay
Jantje Beton
Arvato
HvA
Mercedes
Veneta
Impress
Topa
Logo grandoptical
Logo BBT
Reuma Nederland
Logo naupar
Logo francecomfort
Logo DokterOnline
Logo Laco
EagleScience

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Wat is emailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je wilt bestaande klanten betrokken houden en je wilt nieuwe mensen bereiken en aanzetten tot actie. Je leidt ze met e-mailmarketing naar je website of zorgt bijvoorbeeld dat ze je bellen of mailen.

Met e-mailmarketing benader je een lezer persoonlijk met relevante berichten. Daardoor heeft de ontvanger niet het gevoel een doelgroep te zijn, maar het gevoel dat je persoonlijk met hen communiceert.

Potentiële klanten leren jou en je bedrijf op deze manier beter kennen en de relatie met je bestaande klanten wordt verstevigd met behulp van goed opgestelde en mooi ogende e-mails.

Voor meer info over e-mail marketing, neem contact met ons op.

Waarom is e-mailmarketing belangrijk?

We e-mailen wat af. Als het onderwerp uitdagend genoeg is, lees je ze graag. E-mail noemen we daarom een effectief communicatiekanaal. De kans dat je mensen bereikt met e-mail is heel groot.

Als krachtig communicatie- en marketingmiddel ben je direct in contact met je klanten of potentiële klanten en heb je de kans ze bij je organisatie te betrekken of betrokken te houden.

Wat heb je nodig om e-mailmarketing automation te implementeren?

Hiervoor bedenk je een campagneflow en tegelijkertijd bepaal je de juiste triggers.
Een trigger is een moment waarop of waarna je een e-mail verzendt. Met een campagneflow zorg je voor een regelmatige verzending van e-mails. De opvolgende e-mails kunnen relevant zijn voor elkaar, of ze kunnen naar elkaar verwijzen. Het hangt af van jouw klanten of potentiële klanten waarop je een campagneflow baseert. Hierbij kunnen wij je helpen, vraag ons gerust!

Verder heb je natuurlijk hele goede content nodig om je lezers uit te dagen en betrokken te houden. Data van je (potentiële) klanten en hun consent dat je hen mails mag sturen, zijn ook noodzakelijk. Tenslotte heb je goede marketing automation software nodig, zoals Deployteq.

Wat zijn voordelen van e-mailmarketing?

(Bijna) iedereen heeft een e-mailinbox en -adres. Je kunt dus veel mensen bereiken.

E-mail is nog altijd heel populair en de verwachting is niet dat de populariteit van e-mail snel zal afnemen voor zakelijke gebruikers.

Je kunt een e-mail op een eenvoudige manier personaliseren en aanpassen aan de ontvanger(s).

De kosten zijn laag als je een e-mail naar grote groepen verzendt. Er komen geen enveloppen, drukwerk of postzegels meer aan te pas, terwijl je met een e-mailtemplate wel een herkenbare uitstraling houdt. Je bespaart tijd en kosten. Dat wil jij ook toch?

Wat is Deployteq?

Deployteq is een krachtig en veelzijdig e-mailmarketingplatform dat jou helpt bij het ontwerpen, verzenden en analyseren van effectieve e-mailcampagnes. Met Deployteq kun je gepersonaliseerde en gerichte e-mails verzenden om klantbetrokkenheid en conversies te stimuleren en je merkbekendheid te vergroten.