Inspiratiesessie #1 over gebruik van data

Inspiratiesessie MandAd X SEINō

24 oktober was het tijd voor onze eerste inspiratiesessie, die we samen hebben georganiseerd met onze partner Seinō. Tijdens deze sessie kregen deelnemers inzicht in hoe je waardevolle data uit e-mailcampagnes kunt halen en effectief kunt benutten.

Aan de hand van praktijkvoorbeelden hebben we laten zien hoe je met de juiste gegevens klanten beter kunt begrijpen en e-mailcampagnes gerichter kunt maken. Dit levert niet alleen hogere conversieratio’s op, maar versterkt ook klantrelaties en verhoogt de relevantie van iedere verzonden e-mail.

De sessie bevatte diverse cases die aantoonden hoe data-analyse het verschil kan maken tussen een standaard campagne en een krachtige, doelgerichte marketingstrategie. Van gepersonaliseerde aanbiedingen tot het optimaliseren van verzendtijden, onze cases toonden hoe specifieke data uit e-mailmarketing kan helpen bij het nemen van strategische beslissingen. Dankzij deze inspiratiesessie hebben onze klanten concrete ideeën en tools meegekregen om hun e-mailmarketing op een datagedreven manier naar een hoger niveau te tillen.

Inzichten & Inspiratie

Tijdens de sessie bespraken we bewezen strategieën die e-mailcampagnes versterken door slim gebruik van data. Hierin kwamen onder andere de volgende onderwerpen naar voren:

Menzo van CampingVision – Van voorpret tot vakantie: hoe VacanceSelect e-mail inzet.

Download de presentatie

Sandy van SEINōFramework voor het analyseren van acquisitie, retentie en klant verlies.

Michiel van CameraNu – 5 use cases over het optimaal benutten van data.

Carijn van Deployteq – Wanneer is een CDP interessant voor jouw organisatie?

Kevin van SEINō – Een kijkje achter de schermen in Deployteq data.

Download de presentatie

In de toekomst zullen wij vaker inspiratiesessies organiseren, over uiteenlopende interessante onderwerpen. We hopen dat je er volgende keer ook bij bent.

Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen doen, of wil je een brainstorm plannen? Dat kan!

Neem direct contact op!

Gerelateerde blogs

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Wat is emailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je wilt bestaande klanten betrokken houden en je wilt nieuwe mensen bereiken en aanzetten tot actie. Je leidt ze met e-mailmarketing naar je website of zorgt bijvoorbeeld dat ze je bellen of mailen.

Met e-mailmarketing benader je een lezer persoonlijk met relevante berichten. Daardoor heeft de ontvanger niet het gevoel een doelgroep te zijn, maar het gevoel dat je persoonlijk met hen communiceert.

Potentiële klanten leren jou en je bedrijf op deze manier beter kennen en de relatie met je bestaande klanten wordt verstevigd met behulp van goed opgestelde en mooi ogende e-mails.

Voor meer info over e-mail marketing, neem contact met ons op.

Waarom is e-mailmarketing belangrijk?

We e-mailen wat af. Als het onderwerp uitdagend genoeg is, lees je ze graag. E-mail noemen we daarom een effectief communicatiekanaal. De kans dat je mensen bereikt met e-mail is heel groot.

Als krachtig communicatie- en marketingmiddel ben je direct in contact met je klanten of potentiële klanten en heb je de kans ze bij je organisatie te betrekken of betrokken te houden.

Wat heb je nodig om e-mailmarketing automation te implementeren?

Hiervoor bedenk je een campagneflow en tegelijkertijd bepaal je de juiste triggers.
Een trigger is een moment waarop of waarna je een e-mail verzendt. Met een campagneflow zorg je voor een regelmatige verzending van e-mails. De opvolgende e-mails kunnen relevant zijn voor elkaar, of ze kunnen naar elkaar verwijzen. Het hangt af van jouw klanten of potentiële klanten waarop je een campagneflow baseert. Hierbij kunnen wij je helpen, vraag ons gerust!

Verder heb je natuurlijk hele goede content nodig om je lezers uit te dagen en betrokken te houden. Data van je (potentiële) klanten en hun consent dat je hen mails mag sturen, zijn ook noodzakelijk. Tenslotte heb je goede marketing automation software nodig, zoals Deployteq.

Wat zijn voordelen van e-mailmarketing?

(Bijna) iedereen heeft een e-mailinbox en -adres. Je kunt dus veel mensen bereiken.

E-mail is nog altijd heel populair en de verwachting is niet dat de populariteit van e-mail snel zal afnemen voor zakelijke gebruikers.

Je kunt een e-mail op een eenvoudige manier personaliseren en aanpassen aan de ontvanger(s).

De kosten zijn laag als je een e-mail naar grote groepen verzendt. Er komen geen enveloppen, drukwerk of postzegels meer aan te pas, terwijl je met een e-mailtemplate wel een herkenbare uitstraling houdt. Je bespaart tijd en kosten. Dat wil jij ook toch?

Wat is Deployteq?

Deployteq is een krachtig en veelzijdig e-mailmarketingplatform dat jou helpt bij het ontwerpen, verzenden en analyseren van effectieve e-mailcampagnes. Met Deployteq kun je gepersonaliseerde en gerichte e-mails verzenden om klantbetrokkenheid en conversies te stimuleren en je merkbekendheid te vergroten.