We hebben honderden welkomst-e-mails uit verschillende sectoren bekeken om u deze welkomste-mailcollectie te kunnen aanbieden. Met zo’n uitgebreid onderzoek achter de rug, is het gemakkelijk om te bepalen wat er nodig is om de perfecte welkomstmail te maken. Laten we enkele van de beste voorbeelden voor welkomste-mails samenvatten:
- Personaliseer uw welkomste-mail om inhoud te leveren die uw gebruikers zullen waarderen. Traceer de eigenschappen van klanten en gebeurtenisgegevens om dynamische inhoud toe te voegen aan uw e-mails en pushberichten.
- Creëer een geautomatiseerde workflow om uw welkomstmail en de volgende stappen in uw klantenreis eenvoudig te visualiseren en te ontwerpen. Op deze manier kunt u de prestaties van uw campagne monitoren en snel verbetermogelijkheden identificeren.
- Zorg ervoor dat uw welkomste-mail wordt weergegeven in de lokale taal van uw lezer om de betrokkenheid te verhogen.
- Speel met taal en houd het fris bij het schrijven van inhoud voor uw e-mails. Introduceer je persoonlijkheid en zorg ervoor dat het consistent is met je merk tone of voice. Blijf ter zake en verwijs altijd naar één ding tegelijk.
- Denk strategisch na over de oproep tot actie in uw welkomstmails. Houd rekening met uw algemene doelstelling. Welke actie wilt u dat mensen ondernemen? Als uw e-mail lang wordt, aarzel dan niet om extra CTA’s op strategische locaties te strooien.
- Gebruik duidelijke waardeproposities en wikkel uw welkomste-mailcontent eromheen. Houd uw boodschap beknopt. Zorg ervoor dat u op de juiste knoppen drukt en inspireert de verbeelding van uw gebruiker.
- Optimaliseer uw e-mails voor korte aandachtsgebieden. Gebruik koppen, subrubrieken, kogels en andere tactieken om snel te communiceren.
- Maak uw welkomste-mail eenvoudig, schoon en visueel. Creëer een authentieke en gedenkwaardige merkidentiteit.
- Gebruik de 1-2-3 formule om elke stap duidelijk te maken voor de abonnee. Wees behulpzaam en maak het gemakkelijk om te beginnen.
- Storytelling maakt uw merk authentieker en relatiever, dus schrik niet terug voor het gebruik van enkele echte feiten.
- Introduceer uw team met echte foto’s om uw merk menselijker en vriendelijker te maken.
- Een uitstekend onderwerp helpt u om uw open tarieven te verhogen en nog meer mensen te bereiken, dus maak het overtuigend.