Hoe schrijf je een geweldige welkomstmail?

We hebben honderden welkomst-e-mails uit verschillende sectoren bekeken om u deze welkomste-mailcollectie te kunnen aanbieden. Met zo’n uitgebreid onderzoek achter de rug, is het gemakkelijk om te bepalen wat er nodig is om de perfecte welkomstmail te maken. Laten we enkele van de beste voorbeelden voor welkomste-mails samenvatten:

  • Personaliseer uw welkomste-mail om inhoud te leveren die uw gebruikers zullen waarderen. Traceer de eigenschappen van klanten en gebeurtenisgegevens om dynamische inhoud toe te voegen aan uw e-mails en pushberichten.
  • Creëer een geautomatiseerde workflow om uw welkomstmail en de volgende stappen in uw klantenreis eenvoudig te visualiseren en te ontwerpen. Op deze manier kunt u de prestaties van uw campagne monitoren en snel verbetermogelijkheden identificeren.
  • Zorg ervoor dat uw welkomste-mail wordt weergegeven in de lokale taal van uw lezer om de betrokkenheid te verhogen.
  • Speel met taal en houd het fris bij het schrijven van inhoud voor uw e-mails. Introduceer je persoonlijkheid en zorg ervoor dat het consistent is met je merk tone of voice. Blijf ter zake en verwijs altijd naar één ding tegelijk.
  • Denk strategisch na over de oproep tot actie in uw welkomstmails. Houd rekening met uw algemene doelstelling. Welke actie wilt u dat mensen ondernemen? Als uw e-mail lang wordt, aarzel dan niet om extra CTA’s op strategische locaties te strooien.
  • Gebruik duidelijke waardeproposities en wikkel uw welkomste-mailcontent eromheen. Houd uw boodschap beknopt. Zorg ervoor dat u op de juiste knoppen drukt en inspireert de verbeelding van uw gebruiker.
  • Optimaliseer uw e-mails voor korte aandachtsgebieden. Gebruik koppen, subrubrieken, kogels en andere tactieken om snel te communiceren.
  • Maak uw welkomste-mail eenvoudig, schoon en visueel. Creëer een authentieke en gedenkwaardige merkidentiteit.
  • Gebruik de 1-2-3 formule om elke stap duidelijk te maken voor de abonnee. Wees behulpzaam en maak het gemakkelijk om te beginnen.
  • Storytelling maakt uw merk authentieker en relatiever, dus schrik niet terug voor het gebruik van enkele echte feiten.
  • Introduceer uw team met echte foto’s om uw merk menselijker en vriendelijker te maken.
  • Een uitstekend onderwerp helpt u om uw open tarieven te verhogen en nog meer mensen te bereiken, dus maak het overtuigend.

Gerelateerde blogs

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Wat is emailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je wilt bestaande klanten betrokken houden en je wilt nieuwe mensen bereiken en aanzetten tot actie. Je leidt ze met e-mailmarketing naar je website of zorgt bijvoorbeeld dat ze je bellen of mailen.

Met e-mailmarketing benader je een lezer persoonlijk met relevante berichten. Daardoor heeft de ontvanger niet het gevoel een doelgroep te zijn, maar het gevoel dat je persoonlijk met hen communiceert.

Potentiële klanten leren jou en je bedrijf op deze manier beter kennen en de relatie met je bestaande klanten wordt verstevigd met behulp van goed opgestelde en mooi ogende e-mails.

Voor meer info over e-mail marketing, neem contact met ons op.

Waarom is e-mailmarketing belangrijk?

We e-mailen wat af. Als het onderwerp uitdagend genoeg is, lees je ze graag. E-mail noemen we daarom een effectief communicatiekanaal. De kans dat je mensen bereikt met e-mail is heel groot.

Als krachtig communicatie- en marketingmiddel ben je direct in contact met je klanten of potentiële klanten en heb je de kans ze bij je organisatie te betrekken of betrokken te houden.

Wat heb je nodig om e-mailmarketing automation te implementeren?

Hiervoor bedenk je een campagneflow en tegelijkertijd bepaal je de juiste triggers.
Een trigger is een moment waarop of waarna je een e-mail verzendt. Met een campagneflow zorg je voor een regelmatige verzending van e-mails. De opvolgende e-mails kunnen relevant zijn voor elkaar, of ze kunnen naar elkaar verwijzen. Het hangt af van jouw klanten of potentiële klanten waarop je een campagneflow baseert. Hierbij kunnen wij je helpen, vraag ons gerust!

Verder heb je natuurlijk hele goede content nodig om je lezers uit te dagen en betrokken te houden. Data van je (potentiële) klanten en hun consent dat je hen mails mag sturen, zijn ook noodzakelijk. Tenslotte heb je goede marketing automation software nodig, zoals Deployteq.

Wat zijn voordelen van e-mailmarketing?

(Bijna) iedereen heeft een e-mailinbox en -adres. Je kunt dus veel mensen bereiken.

E-mail is nog altijd heel populair en de verwachting is niet dat de populariteit van e-mail snel zal afnemen voor zakelijke gebruikers.

Je kunt een e-mail op een eenvoudige manier personaliseren en aanpassen aan de ontvanger(s).

De kosten zijn laag als je een e-mail naar grote groepen verzendt. Er komen geen enveloppen, drukwerk of postzegels meer aan te pas, terwijl je met een e-mailtemplate wel een herkenbare uitstraling houdt. Je bespaart tijd en kosten. Dat wil jij ook toch?

Wat is Deployteq?

Deployteq is een krachtig en veelzijdig e-mailmarketingplatform dat jou helpt bij het ontwerpen, verzenden en analyseren van effectieve e-mailcampagnes. Met Deployteq kun je gepersonaliseerde en gerichte e-mails verzenden om klantbetrokkenheid en conversies te stimuleren en je merkbekendheid te vergroten.