Interactieve vakantiequiz verhoogt aantal boekingen

FranceComfort biedt vakanties aan op verschillende Franse vakantieparken, met locaties in heel Frankrijk. FranceComfort weet dat het boeken van een vakantie vaak een grote uitzoekklus is.

Hierbij helpen ze graag een handje, zodat het boeken van een vakantie ook een feest is. Hoe ze dit doen lees je in deze klantcase.

francecomfort

Door het aanbieden van een interactieve vakantiequiz, weten we voor FranceComfort precies in te spelen op de unieke wensen en behoeften van de (potentiële) klant. Deze speelse en persoonlijke aanpak maakt het ontdekken van de ideale vakantiebestemming niet alleen leuk, maar ook efficiënt. Samen met bureau Savvy hebben wij deze quiz kunnen realiseren.

Mensen vinden het geweldig om op een interactieve manier hun favoriete bestemming te vinden, wat de betrokkenheid aanzienlijk verhoogt en bijdraagt aan een hoger aantal boekingen. Lees verder om te ontdekken hoe we de quiz inzetten voor meer boekingen.

Directe aanbevelingen en een exclusieve incentive

Na het doen van de quiz tonen we meteen de ultieme vakantie op basis van de gegeven antwoorden. Hierbij tonen we een video van het park. Voor het verzamelen van e-mailadressen geven wij de kans om een gratis vakantie te winnen.

De eerste mail die de deelnemers ontvangen bevat een kort stuk met info over het park dat naar voren kwam uit de quiz, met enige ervaringen van eerdere gasten. Hiermee hopen we de deelnemer over te halen tot klant. Ook bevestigen we hier dat ze meedoen aan het winnen van een gratis vakantie, wat voor de meeste mensen een doorslaggevende reden is om hun gegevens achter te laten.

Video vakantiepark

Van inzicht naar persoonlijk reisadvies

De quiz van FranceComfort is ontworpen met duidelijke doelen: waardevolle inzichten verkrijgen in de voorkeuren van deelnemers en de betrokkenheid verhogen. We stelden KPI’s op om gerichte vragen te combineren met een spelelement, zodat we direct gepersonaliseerd advies konden geven, zoals het aanbevelen van een passend vakantiepark.

De vragenlijst is ontwikkeld om de interactie op de website te vergroten, meer leads te genereren en klantprofielen te verbeteren. Door gebruikers op een leuke en interactieve manier kennis te laten maken met FranceComfort, vergroten we de merkbekendheid en verzamelen we waardevolle gegevens. Dit helpt ons om e-mails te personaliseren en de gebruikerservaring te verbeteren.

Gepersonaliseerde vakantiequiz

Verrijking van data voor een gerichte opvolging

Formulier vakantiequiz

Door de interactieve vakantiequiz toe te passen, verzamelen we niet alleen waardevolle data, maar verhogen we ook de klanttevredenheid en betrokkenheid. De quiz helpt ons om op een effectieve en persoonlijke manier nieuwe boekingen te genereren en de positie in de competitieve vakantiemarkt te versterken.

Na de quiz worden gepersonaliseerde opvolgmails gestuurd, afgestemd op het profiel van de deelnemer met relevante beelden, zoals voor gezinnen of stellen. Deze aanpak verhoogt de nieuwsgierigheid door de kans op een gratis vakantie en maakt het boeken aantrekkelijker door het afstemmen op persoonlijke wensen.

De data die we verzamelen via de quiz- en e-mail registraties stelt ons in staat om ook in een later stadium gerichte marketingcampagnes te voeren, die aansluiten bij de specifieke interesses en voorkeuren van onze klanten.

Ontdek wat jouw favoriete bestemming is

Ben je benieuwd wat jouw favoriete vakantiepark is voor komende zomer? Of ben je nog op zoek naar een adres voor wintersport?

Doe nu zelf de quiz en kijk of een vakantie naar een park van FranceComfort iets voor jou is.

Mooi resultaat voor FranceComfort

%

Gemiddelde Open Rate in deze campagne

%

Click Through Rate na eerste e-mail

Verrijking van verzamelde data voor opvolgcampagnes

Win-win situatie voor klanten en FranceComfort

De interactieve quiz biedt voordelen voor zowel klanten als FranceComfort. Klanten ontvangen op maat gemaakte aanbevelingen en maken kans op een gratis vakantie. Wij verzamelen waardevolle data en verhogen de betrokkenheid, wat leidt tot betere klantrelaties en meer boekingen. Door feedback en voorkeuren van klanten te gebruiken, blijven we onze diensten verbeteren en klanten verrassen met de perfecte vakantie.

Ook op zoek naar een creatieve oplossing die jou meer conversies oplevert? Neem dan contact met ons op!

500+ projecten voor partners en opdrachtgevers

BrandNewDay
grandoptical
Topa
BBT
Impress
UvA
ON
CameraNU
Arvato
Mercedes
francecomfort
Longfonds
Vrije Academie
Spieren voor Spieren
HvA
smnp
eyewish
KVK
Laco
Livis
Jantje Beton
naupar
EagleScience
WorldAnimalProtection
Reuma Nederland
Vereniging-Rembrandt
DokterOnline
Dierenbescherming
Ronald McDonald Kinderfonds
Veneta
HU

Heb je vragen?

Bekijk hier de meest gestelde vragen

Wat is emailmarketing?

E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. Je wilt bestaande klanten betrokken houden en je wilt nieuwe mensen bereiken en aanzetten tot actie. Je leidt ze met e-mailmarketing naar je website of zorgt bijvoorbeeld dat ze je bellen of mailen.

Met e-mailmarketing benader je een lezer persoonlijk met relevante berichten. Daardoor heeft de ontvanger niet het gevoel een doelgroep te zijn, maar het gevoel dat je persoonlijk met hen communiceert.

Potentiële klanten leren jou en je bedrijf op deze manier beter kennen en de relatie met je bestaande klanten wordt verstevigd met behulp van goed opgestelde en mooi ogende e-mails.

Voor meer info over e-mail marketing, neem contact met ons op.

Waarom is e-mailmarketing belangrijk?

We e-mailen wat af. Als het onderwerp uitdagend genoeg is, lees je ze graag. E-mail noemen we daarom een effectief communicatiekanaal. De kans dat je mensen bereikt met e-mail is heel groot.

Als krachtig communicatie- en marketingmiddel ben je direct in contact met je klanten of potentiële klanten en heb je de kans ze bij je organisatie te betrekken of betrokken te houden.

Wat heb je nodig om e-mailmarketing automation te implementeren?

Hiervoor bedenk je een campagneflow en tegelijkertijd bepaal je de juiste triggers.
Een trigger is een moment waarop of waarna je een e-mail verzendt. Met een campagneflow zorg je voor een regelmatige verzending van e-mails. De opvolgende e-mails kunnen relevant zijn voor elkaar, of ze kunnen naar elkaar verwijzen. Het hangt af van jouw klanten of potentiële klanten waarop je een campagneflow baseert. Hierbij kunnen wij je helpen, vraag ons gerust!

Verder heb je natuurlijk hele goede content nodig om je lezers uit te dagen en betrokken te houden. Data van je (potentiële) klanten en hun consent dat je hen mails mag sturen, zijn ook noodzakelijk. Tenslotte heb je goede marketing automation software nodig, zoals Deployteq.

Wat zijn voordelen van e-mailmarketing?

(Bijna) iedereen heeft een e-mailinbox en -adres. Je kunt dus veel mensen bereiken.

E-mail is nog altijd heel populair en de verwachting is niet dat de populariteit van e-mail snel zal afnemen voor zakelijke gebruikers.

Je kunt een e-mail op een eenvoudige manier personaliseren en aanpassen aan de ontvanger(s).

De kosten zijn laag als je een e-mail naar grote groepen verzendt. Er komen geen enveloppen, drukwerk of postzegels meer aan te pas, terwijl je met een e-mailtemplate wel een herkenbare uitstraling houdt. Je bespaart tijd en kosten. Dat wil jij ook toch?

Wat is Deployteq?

Deployteq is een krachtig en veelzijdig e-mailmarketingplatform dat jou helpt bij het ontwerpen, verzenden en analyseren van effectieve e-mailcampagnes. Met Deployteq kun je gepersonaliseerde en gerichte e-mails verzenden om klantbetrokkenheid en conversies te stimuleren en je merkbekendheid te vergroten.